onsdag 7 januari 2009

YouTube-videos

Eftersom det kanske blir lite tråkigt(?) med bara text och bilder tänkte jag lägga upp några av mina senaste YouTube-videor som jag funnit underhållande.

"Bible In a Minute" - fyndig video om grundpelarna i Bibeln.


"SVT: Magnus Betnér om Mona Sahlin" - kan inte annat än att hålla med i mycket det han säger om just denna kvinna, även om jag inte håller med honom i en hel del annat.



"Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen)" - riktigt intressant och tankvärda tips. Känns som att det ligger mycket livserfarenhet bakom inbillar jag mig.



"Why You Should Be Catholic" - vacker video om, just det, varför vara katolik.



Check Please: Bird of Paradise - Goodness Gracious Me - BBC comedy - inte alltid lätt att vara romantisk alla gånger...


"Mad TV - Christmas banned in the workplace" - medarbetarnas kamp för att få fira jul.



The Bible Contains...



"Cruise Ship vs. Battleship" - väljer vi den bekväma, enkla vägen eller den rätta?



"It's Not Over" - om hur saker och ting man trodde var över inte är över.



"I Believe" - helt enkelt en grym rockig musikvideo om huvudpersonerna i den kristna tron, i Bibelns glada budskap.



"SuperNews: Christmas Wars!" - är det verkligen såhär det är i USA?



"Father Ted | The Wrong Department | Channel 4" - prästerna är fast på damunderklädesavdelningen. Krigstillstånd råder alltså.

"Family Guy - SuperDevil" - Vatikanens forskare annonserar att Djävulen inte är det största hotet mot frälsning, utan istället är Superdjävulen det största hotet.

Inga kommentarer: