onsdag 21 november 2007

Min "attityd"

Jo, eftersom jag tidigare beskrivit hur jag kom till insikten om Sanningen så önskar jag nu förklara lite om min attityd till Bibeln, Jesus Kristus och Frälsningen, i hur jag försöker förkunna Sanningen vill säga.

Vissa verkar tro att jag inte har Kärleksbudkspapet med i bagaget när jag försöker förkunna Sanningen, och visst, det kan mycket väl hända att jag ibland brister i att med eftertryck poängtera hur viktigt Kärleksbudskapet är.
Men även om jag tror på Kärleksbudskapet, och tror att vi alla kan bli förlåtna för våra synder, så betyde det absolut inte att man bör Synda.
Vissa verkar tro att så länge man förkunnar Kärleksbudskapet, och enbart det, så är allting lugnt, men jag tvivlar starkt på det, för som Jesus Kristus själv uttryckte det;
Matt 5:17 "Tro inte att jag kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla"

Jesus Kristus är mycket tydlig i sitt budskap.
Han har kommit för att hjälpa människorna att hålla Lagen, inte att bryta emot den.
Hans Kärleksbudskap omfattar alla, självfallet Syndarna också, och hjälper oss alla att ta avstånd ifrån Synden, genom Jesus Kristus med hjälp av Den Helige Ande som vilar över oss.
Nej, Jesus Kristus har sannerligen gjort Lagen svårare att leva upp till, han har knappast liberaliserat Lagen, men däremot gjort det möjligt för de som i sina hjärtan och sin själ djupt tar avstånd ifrån och inte vill Synda mer att genom Herren få sin synder förlåtna.

Inga kommentarer: