fredag 16 november 2007

Kärlek i evighet

Igår så chattade jag med en vän från min församling, och blev varse om att jag kanske inte uppmärksammat vikten av Kärleken när man försöker sprida Jesus Kristus budskap.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag inte tagit Kärleksbudskapet på allvar, men min tro är och förblir att, ja, man skall älska Syndaren, men inte Synden.

Jag kan dock, och försöker alltid, att förändra mig så gott det går, och tänker försöka fördjupa mig i Jesu Kristi kärlek så gott jag bara kan.
Oavsett vad jag talar om försöker jag ändå att känna Jesus Kristus allomfattande kärlek för allt och alla, men jag tror att det kanske är svårare idag, när man möter människor som är så uppfyllda av den Ondes budskap, att de tror att detta verkligen är Gott.

Jag tror också på att ju mer jag läser av Bibeln, och ju mer jag låter dess budskap sjunka in i mig, och mitt sinne, desto frommare lär jag bli som människa, och desto större chans har jag att kunna hjälpa mina medmänniskor.
Jag menar inte att Bibeln är det enda som är Gott här på Jorden, men Bibeln är en extremt viktig källa till Kärleken, och jag tror mig få ny kraft ur den att Förkunna och nytt liv i min Själ att Missionera.

Jag hoppas att jag i frmatiden, både i skrift, tal och tanke, skall kunna leva Kärleken så som Jesus Kristi förkunnade för oss mäniskor att vi skall omfamna Syndarna och alla människor.

Inga kommentarer: