torsdag 15 november 2007

Kors på sig?

Jag besökte idag Katolsk Bokhandel vid St:a Eugenia inne i stan, tillsammans med en vän, och gick i funderingar i att investera i kors att ha på vägen och ett att ha på t.ex. jackan (ungefär som en pin).
Jag är dock mycket osäker på vilken effekt detta skulle få på personer i min omgivning.

Den största farhågan som jag kan se det, är att jag kanske inte skulle få en chans att visa att kristna inte är så pass annrlunda som somliga tror, och även få en "fot" in och kunna försvara och kanske till och med omvända människor till Sanningen.

Det stora positiva är ju förstås att människor skulle bli intresserade och kanske fråga varför jag tror på det jag gör, men också såklart för att korset i sig skyddar mot onda andar och dylikt.

Lite intressant förstås är att British Airways förbjuder kors, eller rättare sagt gjorde det, enligt Dagen.se.

Inga kommentarer: