måndag 3 november 2008

Upp till kamp

Det var länge sedan jag manade till kamp.
Men nu är läget verkligen kritisk.
Sveriges regering är på väg att införa "samkönade äktenskap", vilket skulle innebära ett avslut på ett framhållande av den naturliga och mångtusenåriga unionen mellan en kvinna och en man.

Detta är enligt mig rejält skrämmande.

Förvisso är dödande av barn mycket värre (abort), men likväl är det skrämmande att relationer som inte är naturliga och fruktsamma nu skall stödjas av staten.

Vissa, andra än mig, har förstås reagerat, och Världen idag har rapporterat om en "mailstorm" till äktenskapets försvar.
På Svenska Evangeliska Alliansen hittar man bl.a. adresslistor till politikerna och färdiga förslag på vad man kan skriva.

Bilden är av Martin Di Maggio MartinDiMaggio och är under licensen Creative Commons Attribution 3.0 Unported.

Uppdaterat: Dagen rapporterar också om en massiv uppvaktning av riksdagen för äktenskapet
Hans Wallmark, Moderaterna, kommenterade bland annat;
"- Det är människor av kött och blod bakom mejlen, och det är glädjande."

1 kommentar:

Christoffer Smitz sa...

Huruvida det är naturligt eller inte vet jag är meningslöst att diskutera. Däremot är min kärlek till en annan kille något som skänker mig - och förhoppningsvis min eventuella pojkvän - trygghet och glädje. Något som givetvis stärker oss och hjälper oss att vara medkännande, lyhörda och stöttande gentemot andra människor. Något som rimligtvis stärker samhället.

Det skulle förvåna mig om Gud ser något ont i en relation som ger de inblandade och individer runt omkring kärlek och trygghet.