fredag 19 oktober 2007

We want PiS!

Tja, PiS står ju för Prawo i Sprawiedliwość, på Polska vill säga, vilket ungefär betyder "Lag och rättvisa" på svenska. Namnet kommer, vad jag har hört, från Bibeln, med ett bibelcitat (fritt citerat) "Gud älskar lag och rättvisa".

Det som är så unikt med partiet, som gör det relativt unikt i sin ställning kanske i hela Europa, är att det är ett av de få partier som verkligen har vågat ställa sig upp emot dödandet av ofödda människor (kallat "abort") och "HBT"-propagandan, för att skydda sitt folk mot perversioner.

Därför är det oroande att PiS siffror för tillfället ser lite dystrare ut än tidigare (även om de för tillfället är betydligt bättre än vid förra valet, vilket ju är positivt) medan PO, Medborgarplattformen, växer sig starkare.
Detta är oroande då partiet motsätter sig bland annat den myndighet som PiS har varit pådrivande att inför för att minska, och helst eliminera, alla former av korruption inom landet.
Självfallet får ordet "liberal", som till viss del kan beskriva partiet, mitt nackhår att resa sig, och de är inte alls lika engagera i frågan om de oföddas rättigheter eller i kampen mot sexuella perversioner.

Jag kommer tänka på PiS i mina böner, och jag önskar de allt gott.
Pax et Bonum.

Inga kommentarer: